onsdag 18 maj 2011

Vi är på gång...

Idag stod besök hos gyn på schemat. Jag var lite nervös när jag gick dit eftersom jag fasade för att han skulle tycka att jag skulle avvakta. Men allt gick bra. Jag fick berätta lite om hur det gått sedan han skickade mig på remiss till endokrin och hur läget ser ut just nu. Det var aldrig någon diskussion, utan jag fick recept på Pergotime som jag nu hämtat ut och precis tagit en första dos av. Heja heja! Fick dessutom order om att mannen i huset ska lämna in prov på sina simmare för analys så att vi får det utrett också. Den uppgiften har jag nu vidarebefodrat till mannen...

Gyn ville att vi skulle höra av oss efter sommaren om vi inte lyckats bli gravida då så att vi kan bli vidareskickade till en klinik för vidare utredning... Jag hoppas så innerligt att vi ska lyckas men jag har samtidigt insett hur vansinnigt svårt det är. På sexualkunskapen i skolan var det minsann ingen som berättade om alla oss som inte blir gravida genom att tänka tanken. Annars måste jag säga att det är precis det de förmedlar. Att det räcker med ett fuck så har bebisen blivit till. Ju mer jag får gå igenom och ju mer jag tänker på detta desto mer irriterad över nonchalansen blir jag. Men vi är i alla fall på väg och jag känner ett bra stöd från läkarna.

Nu hoppas jag att Pergotime gör sitt och att vi så småningom kan få sälla oss till de som lyckats!

1 kommentar: