torsdag 7 juli 2011

Världens sämsta semesterdag...

Idag är en riktig jäkla skitdag. Att ha semester på egen hand går väll ann ett tag men inte hur länge som helst. Men N kan ju inte hjälpa att han måste åka utomlands och jobba. Så är det när man är på ny plats med nya människor i en ny roll. Men det suger ändå. Idag har jag varit så deppig över det hela. Det var grått och tråkigt när jag vaknade så det började ju inte direkt bra. Sen kom jag på att det var idag vi skulle börjat packa för långhelgsutflykten med de bästa av vänner. Det blir inte heller av nu.

Min största besvikelse ligger nog mest i att han är borta när det är ÄL. Igen. Det var ju likadant sist. Denna gången väntade jag ändå till dag 9 med att ta Pergo eftersom det skulle innebära att han skulle hinna hem om det hade hållt samma antal dagar som sist. Men neeeej. Det enda som är bra med detta är att det förhoppningsvis går lika "snabbt" till nästa ÄL och då är det bara att hålla tummarna.

Jag känner mig ärligt talat riktigt ledsen också över att våra vänner inte kunde tänka sig att skjuta vår helgutflykt till en senare helg utan tog med andra vänner i vårt ställe. Det gjorde mig verkligen ledsen och besviken. Jag hade behövt komma bort. Komma iväg och få miljöombyte, göra roliga saker, känna att vi faktiskt har semester tillsammans och njuta. Det hade verkligen behövts. Nu blir det inte så... Nu blir det en veckas semester på egen hand bestående av nytto-göra till störst del. Sedan får vi en vecka tillsammans. Jag hade ingen semester alls förra året och detta året blir det pannkaka av alltihopa. Fy fan så tråkigt.

Nu får jag göra lite mer nytta tror jag. Dags för nya hyllor i klädkammaren och i tvättstugan. Om en månad hoppas jag att vi har ett litet frö som gror. Man kan inte mer än hoppas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar